מדינה הגובלת באיראן: הרצוג המריא לאזרבייג'ן

בנצי לייזרוביץ No Comments on מדינה הגובלת באיראן: הרצוג המריא לאזרבייג'ן

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו המריאו הבוקר לביקור ממלכתי בבאקו, אזרבייג'ן. הרצוג: "מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה"

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו המריאו הבוקר (שלישי) לביקור ממלכתי בבאקו, אזרבייג'ן בהזמנת נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב.

מטרת הביקור באזרבייג׳ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן, היא לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות.

נשיא המדינה טרם ההמראה: "אני יוצא כעת לביקור ממלכתי רשמי חשוב באזרבייג׳ן, באירוח נשיא אזרבייג׳ן אליהם אלייב, מנהיג המדינה. מדינה ידידותית, קרובה, חשובה, מדינת מפתח ולנו הרבה מאוד נושאים במסגרת שיתופי הפעולה בין המדינות.

וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ
צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

"אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג׳ן היא שכנתה של איראן. איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך.

"אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק ניתן. לאחרונה אזרבייג’ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה.

"במהלך ביקורי באזרבייג׳ן יתקיימו שיחות ההידברות תחת חסותי בבית הנשיא, בין הקואליציה לנציגי מפלגות האופוזיציה. אני מבקש לחזור ולהדגיש שבהחלט ניתן להגיע להבנות רחבות. זה מחייב מאמץ, רצון טוב, מנהיגות ואני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית, שהיא בסופו של דבר, טובת מדינת ישראל.

"אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד, אבל מצד שני טוב ורצוי לדון בגבולות הגזרה ברשויות השונות במדינת ישראל".



0 תגובות